Sunday 4 November 2012

Risau Risau Risau !

Bismillah.
Uiissshh. Tulis tittle entry ni buat aku annoyed. Risau pe bendenye umur baru 18 tahun nih. Student
asasi je pon bukannya PhD. Duduk rumah je bukannya kerja susah payah kat sawah or toreh
getah cari duit nak bayar sewa rumah. Banyak lagi kena belajar tahu. *bebel -__-''
Berikut adalah faktor-faktor dominan yang menimbulkan kerisauan di hati :

1) Result sem 1 keluar hari jumaat depan which is 9 november 2012 !! Oh myyyy ! Gila tak cuak. Parents
    dah lama tanya since starting of semester break lagi. Nampak je muka aku cool peace peace senyum
    sampai telinga enjoy holiday sakan tapi aku neves. Gemuruh jiwa ni. Especially bila ingat balik macam-
    macam perkara GILA yang aku buat masa test 2 and final. Duuuhhhh..*pasrah

2) Secondly on the next day 10 november, Malaysian University English Test aka MUEKKK. Eh silap
    MUET. Hehe.. Orang kata ape la aku dok risau sangat ni. Watlek sudah. My brain is getting 'rusted' you
    know and I don't like to write essay. Hancusssss kot ~ *karangan BM aku suka gila :) hewhew

3) Aku tak start study lagi and tak sentuh buku langsung pon untuk preparation sem 2. Sem 2 lagi busy
    wooo. Tapi aku hanyalah insan lemah yang bukan malas tapi hanya kurang rajin untuk menghadap buku-
    buku tebal menggunung dan mudah distracted dengan perkara lain yang rilex, sempoi lagi tidak berfaedah.
    Dah tahu student nak rilex sempoi bagai. Pi lempang diri laju laju sekarang ! -.-''

4) Oh no, I've gained weight ! Sepanjang 3 minggu semester break ni aku dah gain 2 kg. Tahu tak betapa
    susahnya nak loss 2 kg tu bagi orang macam aku ? Dah tu, hang pi mencekik bebanyak tu buat hape.
    Order Herbalife cepat, stok dah habis. Sobbbbbss T^T

5) Last but not least, semester break tinggal kurang daripada 4 minggu je lagi. Memanglah aku
    rindu kat palam, kawan-kawan, lecturers, tangga palam. Oh cam tak caye aku cakap macam ni. Tapi cuti
    sem tinggal sikeeeettt. Waaaaaaa... *orang tamak cuti


Worried about something without doing anything is NOTHING. Ecececeh. Quotes baru aku. Hahaha..Aku slowly dah berjaya buang penyakit M, so I need to take another some drastic actions to overcome these sort of problems. Result sem tu memang tak dapat nak ubah lah kan *pasrah lagi. Bersyukur dengan apa yang ada. Try to be a better person day by day. InsyaAllah.


Kita kena selalu :) bak kata Hamdi. Bhahaha..

3 comments:

  1. hamdi ? errrr.haha. afi tak tau nk revise ape utk sem 2 :'(

    ReplyDelete
  2. eleh hamdi tuh . senyum ? dia control macho jek lebih . HAHAH .

    ReplyDelete
  3. rilek rilek sudah. kita kan cool. hahahaha

    ReplyDelete