Friday 16 November 2012

Ada Apa Dengan Cuti Sem ?

Bismillah.
Bila dah masuk tahun baru bulan muharam ni, kita diseru untuk berhijrah. Macam-macam program Maal Hijrah dibuat untuk bagi kesedaran pada remaja kurang produktif macam aku. So aku  pon sedang cuba untuk mengamalkan konsep hijrah tu which is berhijrah ke arah kebaikan (ececeh). Yelarr, aku sedau yang aku kena berhijrah sebab banyak benau perkara tak berfaedah aku buat cuti sem ni. Tskk tskk 

Sekarang ni aku dah tak macam kelawar or burung hantu. Pagi tidur malam berjaga. Efeknya, mata aku yang rabun ni dah takyah pakai cermin mata. Eyebag teruk giler baq ang ! Ayah kata takyah bajet nak praktis macam doktor ada ''on call'' kena jaga malam ke hape. Rosak badan tau tido lawan arus jam. Ehh yeke yah ? Hmmm.. Patutlah otak lemau lemau tahap keropok masuk angin, jerawat pulak berlumba-lumba nak bertempek kat muka ! Grrrr -.-'

Lagi lagi, sekarang ni aku dah setat jeling jeling buku teks pearson sem 2 :) Aku buat entry ni pon aku jeling manja lagi. Ceitt ! What the fish ? Sem 2 tinggal lagi dua minggu hang baru nak jeling jeling. Belum pegang pon lagi wooii. Gebang lebih. Biau lew, itu improvement diri aku tau :)

Aku dah start buat laporan SMA. Penuhkan fail sdk. Wink wink *kenyitkenyitmata* Okay otak sewel jap pepagi buta ni. Bukan senang tau nak buat laporan. Aku memerlukan ketabahan, kerajinan dan semangat juang yang tinggi untuk menulis laporan kualiti tahap A++. Nanti nak tunjuk dekat Pres dengan TP, kena bodek bodek sikit bagi cair. Wakakaka

And lastly tengah cuba membuat persiapan secara mental dan fizikal yang kuat lagi jitu untuk menaiki tangga palam nanti. Letih woo naik tangga kejayaan tu. Tambah tambah student jimat cermat macam aku tak nak naik bas rapid tapi redah tangga palam. Dah sampai atas hidung kembang kempis tahan sempot. Lepas tu bajet buat muka cool jadi orang first sampai atas antara kawan-kawan aku. Muehehe.. *peace watlek cool

Sabar sabar. Aku faham. Aku faham entry ni merepek. Aku bosan tahap gajah duduk rumah so usha usha la blog sendiri. Jangan marah. Sabar tu separuh daripada iman. Kbai !


2 comments:

  1. ececeh. rajin kau jeling buku tu. hahaha buat laporan sebab nak bodek bos? ape la! hahaha

    ReplyDelete
  2. eleh eleh , meyh sini nak tengok ! amboiii nak bodek ye ? jap jerit "RAFIQ ! DIA BODEK JEK !!!!!!!!!! " rafiq mesti percaya aku ! HAHA

    ReplyDelete