Monday 12 November 2012

Give You Reason, Take You Higher.

Bismillah.
Assalamualaikum. Sambil buat entry ni dengar lagu Waving Flag. Yes lagu FIFA World Cup 2010 tu. 
Best dengar lagu ni sambil aku bayangkan semangat teamwork yang hebat dalam sesebuah team. Hewhew. Okay, sila sedar diri. Lagi 3 minggu nak naik sem 2. Segala jenis buku yang berkaitan sem 2 perlu dijadikan sahabat setia. Segala jenis social networking perlu dikurangkan. Konon. Booo la boo la..-.-''

Here we go. When thought about palam, among the first thing that will come across my mind other than ''tangga kejayaan'' is my second big family there, which is them :)

Rindu :') K tak lawak. Takyah gelak. Masing-masing, sila terharu.

Aku sendiri pelik macam mana aku boleh terdetik hati nak masuk SMA ni. In fact, aku tak tahupun sebenarnya ape itu SMA. *Dulu. Betul, aku memang sukakan kerja organisasi macam ni dan pengajaran lepas banyak mengajar aku. But when I think back, it is so complicated to know the way I was bring there to be among them. MashaAllah, HE is the best planner anyway. Banyak hikmah sebenarnya. 

''WORK AS A TEAM, CLOSE AS A FAMILY''.

Dalam sesebuah team, confirm ade banyak dugaan dan cabaran. Kita diuji dengan susah payah, konflik dan bermacam masalah yang datang. Itu belum lagi masalah personal. Dari situ syaitan menjalankan kerja kerja hasutan di mana emosi menguasai diri, akan ade yang terlepas pandang dan salah faham akan mula timbul. Sangatlar teruji sebenarnya bukan? Pentingnya ukhuwah dalam sesebuah team untuk sentiasa berkerjasama dalam melakukan ape sahaja. Kesusahan, kesenangan, kegembiraan mahupun kesedihan.

''TEAMWORK MAKES DREAMS WORK!'' 

Kita datang dari background family yang berbeza. Cara hidup dan pandangan yang berbeza. Kena terima kelebihan dan kekurangan sesama kita. So, ''give and take'' among us is so important. Itulah yang mewujudkan persefahaman dan keharmonian. Aku juga sentiasa cuba untuk tidak menjadikan tugas dan tanggungjawab yang perlu dilakukan sebagai bebanan. Jika kita ikhlas, InsyaAllah, semuanya jadi mudah. Aku sentiasa ingat pesanan kak Mus, jantung hati kita semua. 
''Kalau kita permudahkan urusan orang lain, InsyaAllah Allah akan permudahkan urusan kita''.
Dan memang terbukti pun. Mesti ada antara kalian yang dah pernah rasa kan, urusan yang kita rasa sangat sukar tapi akhirnya sangat dipermudahkan. Alhamdulillah.. Communication is also important. Communication breakdown can cause very big impacts that you never imagine. Avoid that plisss. Tegur menegur dan saling mengingati jugak penting. So, aku kena terima seadanya dengan terbuka, rendah diri dan positif. # p/s:  Tegur dan betulkan aku kalau salah.


Tipulah kalau aku kata aku tak pernah rasa susah dalam team ni. Dan sememangnya benda tu menguji kesabaran dan kewanitaan aku. Tapi aku yakin, ade antara kita yang lagi susah. Sem depan lagi banyak cabaran and honestly sometimes I'm afraid when think of that. Why we do this ? Why we need to sacrife and help the foundation students for their benefits ? Why we have to think about the bundle of programmes need to be done in the next sem ? Why dont we only focus to our studies ? Why and why ?

Bear in mind dear. We are not meant to be unless Allah has planned that which is the BEST for us. Thus, instead of kita fikirkan masalah atau susah payah yang akan kita lalui pada masa akan datang, instead of kita fikirkan bebanan kerja yang perlu dibuat, why not we grow the positive thinking in our mind and makes the bond between us stronger. We are the chosen ones. And Together.Everyone.Achieve.More ! *TEAM

You know what, I love to see the pictures that bring us back to the moments whereby we are all
TOGETHER


M.A.K. - Kita ade tugu sorang kat belakang tu. muahaha

Bersama mantan, kak D. Hewhew. peace yaww !

Jangan risau adib, gambar kau ade. Kau bukan anak tiri dah xP

Ya Allah, kuatkanlah ukhuwah antara kami. Janganlah engkau sesekali membiarkan kami berasa keseorangan, kesedihan dan kesusahan seorang diri. Jadikan kami hambaMu yang soleh dan solehah, yang kuat dalam menghadapi segala dugaan dan cabaran. Kurniakanlah kejayaan yang cemerlang kepada kami di dunia dan di akhirat. Permudahkanlah bagi kami semuanya Ya Allah. Rabbi Yassir Wala tuassir.

And its not about the number of programmes and activities need to be done, its about the amount of times we spend together, sharing all the hardships and happiness and gives full commitments to complete our missions succesfully ! And at the same time struggling together for flying colours results. May Allah bless. See u ALL on the next sem :')


Entry ni sebenarnya peringatan kat diri aku sendiri. Cuba jadi positif dan terus maju. Aku pon nak result gempak bila graduate asasi. Lets move forward guys ! SMA02 Together we move !

Salam Maal Hijrah :)


1 comment: