Thursday 18 October 2012

Aebit dan Bunny.

Bismillah..

Tetiba teringat kat my beloved pet yang dah arwah masa aku baru sebulan kat palam. Aku and adik no 3 teringin nak bela salah satu spesis rodent yang comel lagi cute yang nama generalnye rabbit a.k.a arnab. Yang sekor kecik-kecik je badan dia namanya Aebit, sekor yang tembam sikit nama Bunny. Entah mana ntah datang nama tu. Haha.. Tapi kesian kat Aebit ni. Baru 2-3 bulan dibela dan ditatang bagai minyak yang penuh, dia jatuh sakit and eventually died. Masa tu adik call and said along, Aebit dah mati.
Waaaaa... rindu aku la tew T_T

Aebit & Bunny

Aku sayang lebih kat aebit sebab dia ni baik, dengar cakap, sopan lagi pemalu. Macam tuan dia jugak lah kan. Haha. Description 'personafikasi' yang hebat aku buat untuk aebit ni. Huhu.. Lagi satu aebit tak kuat makan macam Bunny -.-' and nak mandikan dia pon senang. Kau main dengan aebit ni and nak cakap apa pun dengan dia cakaplah, its like faihtfully listen to your story :')

Sopan santun je makan, macam aku. muehehee.. xP


Masa berlalu dengan cepat and umur Aebit tak panjang. Betullah kata Afi, sibling SMA. Allah selalu ambil orang dan sesuatu yang kita sayang. Ada hikmah disebaliknya. Just trust that Allah is the Best planner. Kesian Bunny tinggal sorang. Dah la aku balik 2 bulan sekali. Hopefully aku dah buat yang terbaik sepanjang bela dia walaupun dalam masa yang singkat. Good bye Aebittttt... :'(


1 comment: