Monday 16 July 2012

Seorang Lagi Yang Pergi.

Bismillah.

Hari nie aku moody gila. Aku tak tahu kenapa. Hujung-hujung minggu nie, aku buka la facebook. Tup tup keluar status mai, dia dpt tawaran gi KMS, Kolej Mara Seremban, ambik medic. Aku mcm.... ok, Alhamdulillah. aku gembira. Rezeki dia dpt situ. But at the same time aku rasa sedih :'(  Tapi aku nekad tak nangis. Masa orientasi pun aku cuba tak nangis walaupun homesick. Jatuh lah maruah aku kalau nangis. Bhahaha -.-

Petang tadi mai balik palam dari rumah dia. Dia datang blok aku, sebab aku ada pesan barang kat dia. Almaklumlah, aku dah sebulan lebih tak balik melaka. Ada barang yang takde kat palam nie, aku pesan kat dia tolong belikan. And then bila aku turun je lift aku nampak dia dah tunggu. Bila kitorang jumpa je aku terus nampak air mata dia bergenang. Aku pun cakap dalam hati, weyh mai, jangan la nangis. Maiii !! T^T 

Akhirnya aku tetap nangis. Aku mana boleh tengok orang nangis beb. Lepas tu mai terus peluk aku, cakap yg dia confirm pindah and esok dia last day kat palam !

Sobbbsss T^T Nangis lagi. Lepas cakap2, nangis2 aku ngan mai pun balik bilik. Mai sibuk, nak kena kemas2 barang,nak isi borang sbb esk dia nak pindah, hari selasa daftar kms. Balik bilik je aku diam. Aku tahu housemates aku dari siang tadi pelik tengok aku moody. Diorang pun baru tahu mai nak pindah. Aku tengok cermin aku sendiri terkejut tengok muka aku. Merah gila kot muka. Effects nangis ngan mai tadi. Habis mata ngan hidung aku merah2. Mai punya pasal lah nie :( Lepas isyak nie, kitorang nak jumpa. Have fun for the last few hours left for both of us.

Then entah mcm mana aku terkata benda nie kat diri aku sendiri. '' mai, aku tahu kau pergi kms sbb kat sana kau confirm ambik medic, lpas tu dpt smbung kat UK stahun. Duduk kat palam nie mai, ambik asasi sains, dpt 4 flat pun belum tentu kita dapat sambung medic masa degree. Persaingan banyak. Aku tahu nie cita2 kau ngan mak kau nak ambik medic. Aku doakan kau. Tapi mai, aku nekad, jumpa kau kat uk nanti. All the best kat sana ! :D


# yana minta maaf kalau ada terkasar bahasa or sakitkan hati mai. Good luck kat sana. Jgn rindu sandwich ngan nugget palam. hewhew :P


4 comments:

  1. alolo. kesiannye dia. meh2 sini. aku teman kau. hehe

    ReplyDelete
  2. kesian kan aku. dah selalu dah kena. huhu

    ReplyDelete
  3. allah kan selalu ambil orang yang kita sayang.i/allah ada hikmahnye. weee~

    ReplyDelete