Tuesday 21 May 2013

Cinta & Kasih Hanya Pada Yang Berhak.

Bismillah.

Aku merasai adanya CINTA kepada pencipta agung yang Maha Agung, Allahu Rabbi,
Aku merasai adanya CINTA kepada pesuruh-Nya, Rasul Muhammad s.a.w,
Aku merasai adanya CINTA kepada orang yang melahirkan dan membesarkan,
Aku merasai adanya CINTA dan KASIH kepada ahli keluarga dan sahabat,
Namun hingga sekarang belum pernah merasai dan memahami hadirnya CINTA mahupun KASIH seorang lelaki ajnabi yang hakikatnya tiada pertalian saudara hanya berstatuskan saudara sesama Islam.

Sungguh aku tidak memahami apabila seorang wanita dengan mudahnya mengucapkan ''I Love You'' kepada seorang lelaki yang cuma berstatuskan ''boyfriend'' dan ''couple relationship''.
Aku tidak memahami pemikiran wanita yang sanggup berhabisan ratusan malah ribuan ringgit untuk kekasih hati yang baru saje dikenali,
Aku juga tidak memahami akal dan iman wanita yang sudi dipegang tangan dan dilihat auratnya oleh lelaki ajnabi yang belum pasti menjadi bakal imam atau suami sehidup semati.

Aku tidak sempurna. Begitu juga yang lain dan semua. Malah bukan jenis aku untuk memperkatakan soal cinta atau yang seangkatan dengannya *errrr muka serius wa tak tipu* Sekadar berkata untuk peringatan diri sendiri. Dalam hal ini, tidak salah untuk cuba memperbaiki diri menjadi hamba Dia yang sebaiknya. Menjaga ikhtilat sebagai muslimah sejati. SOLEHAH menjadi idaman, BIDADARI SYURGA menjadi impian.

1 comment:

  1. ehemmm. tolong sembur febreze kat sini. uhuk uhuk

    ReplyDelete